نوشته شده توسط : Anti Green

کروبی عصرها با خیابان گردی می کند

مهدی کروبی«شیخ تغییر» مدتی است که به خیابان گردی روی آورده است. اخبار رسیده حکایت از آن دارد مدتی است که وی به همراه یکی از نمایندگان مجلس واعضای مجمع روحانیون مبارز بعد از ظهرها را مشغول گشت و گذار در خیابان ها با اتومبیل می باشد.
 
وی روزگذشته پس ازمشاهده تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی که در راستای اجرای طرح «امنیت محله محور» مشغول فعاللیت بوده اند،بازهم توهم گریبانگیرش شده و دراظهاراتی گفته است،این ها از الان آماده اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها و به میدان آمدن سبزها شده اند!
 
 


:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

13آبان رمز پايداري ايران اسلامي در برابر زياده‌خواهي غرب است

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي طي بيانيه‌اي با دعوت از ملت ايران براي حضور در تظاهرات ضداستكباري يوم‌الله سيزدهم آبان، تاكيد كرد كه اين روز رمز پايداري ايران اسلامي در برابر زياده‌خواهي غرب است. شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي يوم‌الله سيزدهم آبان به ويژه سي‌ويك شهيد دانشجوي پيرو خط امام (ره) و فاتحان لانه جاسوسي آمريكا، با صدور بيانيه‌اي سيزدهم آبان را روز اعلام برائت و فرياد كوبنده خشم و انزجار امام (ره) و امت عليه استكبار آمريكايي دانست.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

«يوم‌الله سيزدهم آبان» بر تاريخ معاصر ايران و حتي تاريخ نهضت‌هاي آزادي‌خواه جهان تأثيري عميق و نقشي شگرف و ماندگار داشته است. آنچه سيزدهم آبان ترسيم مي‌كند نه صرفاً يك رويداد تاريخي بلكه واقعه‌اي تاريخ‌ساز و تأثيرگذار است كه در هر كدام از رخدادهاي آن مصاديقي از «پايداري، فداكاري و مقاومت» ملت مجاهد و جوانان رشيد و غيور ايران اسلامي در مبارزه عليه قدرت‌هاي شيطاني و استكباري وجود دارد. وقايعي كه هر يك به تنهايي مي‌تواند منشاء تداوم حركت عظيم نهضت و انقلاب اسلامي و ظلم‌ستيزي ، نفي نظام‌هاي سلطه و آرمان‌گرايي نسل‌هاي متعهد و مؤمن اين سرزمين در بستر تاريخ فرداي اين كشور قرار گيرد.

سيزدهم آبان در حافظه تاريخي ملت بزرگ و شجاع ايران اسلامي نقطه عطفي در جهت سرعت بخشيدن به روند شكل‌گيري، تداوم، استمرار و بالندگي انقلاب اسلامي است و برجسته‌ترين ويژگي آن در مبارزه مستمر ملت ايران در ادوار مختلف با «استبداد و استعمار داخلي»، «استكبار و استثمار خارجي» است.

«يوم‌الله سيزدهم آبان» روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و دربرگيرنده سه واقعه سرنوشت‌ساز و تاريخي در صحيفه خاطرات و افتخارات رفيع ملت سربلند ايران است. «سيزدهم آبان» سالروز تبعيد رهبر كبير انقلاب اسلامي و بزرگ مرجع جهان تشيع، حضرت امام خميني(ره)، در سال 1343 به تركيه به جرم دفاع از شرافت و كرامت انساني و استقلال ايران است.

«سيزدهم آبان» سالروز به خاك و خون كشيدن دانش‌آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد دستگاه دربار ستم‌شاهي توسط گارد دژخيمان رژيم منحوس طاغوت در مقابل در اصلي دانشگاه تهران در سال 1357، است.

«سيزدهم آبان» سالروز تسخير لانه جاسوسي آمريكا به دست دانشجويان مسلمان پيرو خط امام(ره) در سال 1358، است. سه رخداد بزرگي كه وجه مشترك همه آنها ويژگي «استكبارستيزي، استقلال‌طلبي و آزادي‌خواهي» ملت مبارز، مقاوم و ولايت‌مدار ايران اسلامي است.

«يوم‌الله سيزدهم آبان» يادآور حماسه شهداي دانشجوي پيرو خط امام(ره) و فاتحان لانه جاسوسي است. شهدايي چون حاج عباس وراميني سردار سرافراز لشكر 27 محمد رسول الله، محسن وزوايي فرمانده غيور جبهه‌هاي جنوب، حسين علم‌الهدي حماسه‌ساز هويزه، غلامحسين بسطامي فرمانده سپاه سوسنگرد و مهدي رجب‌بيگي دانشجوي پيرو خط امام(ره) و چندين و چند شهيد ديگري كه تا پاي جان در جهت تحقق اهداف انقلاب و عينيت‌بخشي به فرمان ولي امر زمان، امام خميني(ره) ايستادگي كردند و حضور در جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل را بر تكيه‌زدن بر مناصب دنيوي ترجيح دادند.

«يوم‌الله سيزدهم آبان» نماد ايثار، مقاومت، پايداري و پيروزي مردم مؤمن و انقلابي ايران و نمايش صلابت و شجاعت ايرانيان در برابر قدرت‌هاي پوشالي و رو به زوال شرق و غرب است. «يوم‌الله سيزدهم آبان» يادآور ماهيت استكباري و استبدادي آمريكاي جهانخوار و عامل هم‌گرايي، هم‌افزايي، وحدت و اتحاد ملي ملت استوار و هميشه در صحنه ايران اسلامي است. «يوم‌الله سيزدهم آبان» ياد حماسه‌هاي بزرگ و جانفشاني‌هاي سترگ را براي ملت غيور ايران اسلامي زنده مي‌كند كه الهام‌بخش تداوم راه انقلاب اسلامي و امام راحل عظيم‌الشأن(ره) است.

سيزدهم آبان ماه در تقويم تاريخ معاصر انقلاب اسلامي عنوان «ضداستكباري و عدالت‌خواهي» مردم ايران را به خود اختصاص داده است كه شكسته شدن ابهت و هيمنه پوشالي شيطان بزرگ و افشاي توطئه‌هاي شوم و نقشه‌هاي پليد استكبار آمريكايي ـ صهيونيستي عليه كشورهاي آزاده، مستقل، عدالت‌خواه و آشكار شدن چهره كريه‌ امپرياليسم غرب و نظام سلطه جهان از پيامدهاي مهم و اساسي آن است. شكست‌هاي تلخ و پي‌درپي شيطان بزرگ، آمريكاي ام‌الفساد قرن، در بيش از سي سال دشمني آشكار با انقلاب اسلامي و اعتراف دولت‌مردان و سردمداران محافل سياسي ـ امنيتي غرب نسبت به ناكارآمدي و استيصال و درماندگي نقشه‌ها، ترفندهاي شوم و فتنه‌ها و آشوب‌هاي شيطاني نظام سلطه نشان از اقتدار، رشد و پيشرفت و تعالي ايران اسلامي در افق چشم‌انداز پيش‌روي خود در سايه تدابير و هوشمندي ولايت‌فقيه و رهبري انقلاب اسلامي و هوشياري و بصيرت مثال‌زدني مردم انقلابي و رشيد داشته است.

اين اقتدار كه ناشي از سلاح ايمان و توكل و تلاش در راه خداست، نه تنها نظام، انقلاب و ميهن اسلامي را در برابر طوفان هجمه‌ها و گرداب حوادث روزگار و توطئه‌هاي سهمگين استكبار جهاني حفظ كرده بلكه آن را به موتور محركه و الگوي بي‌بديل، نافذ و جامعي براي شكل‌گيري نهضت بيداري اسلامي و فراگير شدن امواج ظلم‌ستيزي و عدالت‌خواهي در جاي جاي عالم كفرزده و تحت سلطه و ستم امروز بدل ساخته است؛ دستاوردهاي سترگ و حقيقتي انكارناپذير كه به گونه‌اي برجسته و ملموس فراروي وجدان‌هاي بيدار و تشنه عدالت و آزادي جهان قرار گرفته است.

امروز، نيز به دليل همين دستاوردهاي عظيم استقلال‌طلبي و استكبارستيزي است كه صرف‌ نظر از يك عده انقلابي‌نما، فرسوده و پشيمان كه به دلائل گوناگون زندگي راحت و سازش و رقصيدن به ساز غرب را ترجيح داده‌اند، انگيزه جوانان اين مرز و بوم براي مقاومت و پايداري در برابر زورگويي و زياده‌خواهي غرب كم‌تر از ديروز نشده است.

براساس اين گزارش، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، در پايان اين بيانيه بار ديگر با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر حوادث يوم‌الله سيزدهم آبان و تقدير و تشكر از خانواده شهداي فاتح لانه جاسوسي آمريكا، ملت فهيم و قدرشناس ايران اسلامي را به حضور پرشور و گسترده، فعال و پويا در تظاهرات ضداستكباري يوم‌الله سيزدهم آبان فراخواند و از عموم مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي خواست تا با بصيرت، آگاهي و تعميق بينش‌هاي سياسي و ديني خود ترفندها و توطئه‌هاي شوم دشمنان در ضربه زدن به اركان‌ نظام اسلامي و كيان ولايت‌فقيه و وحدت امت واحده را خنثي سازند.

 



:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

آسیب زدن به کشور در طرح هدفمندی هدف استکبار جهانی است

سفیر سابق ایران در مکزیک معتقد است آسیب زدن به کشور در جریان هدفمندی یارانه ها هدف استکبار جهانی و سازمان های جاسوسی کشورهای غربی است و آنچه که شکست استکبار جهانی و غرب را در این زمینه تضمین می کند اطلاع رسانی دولت به مردم است. محمد حسن قدیری ابیانه ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در هفدهمین جشنواره و نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفتگو با خبرنگار مهر هر تاخیری را در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به زیان کشور و مردم و منابع ملی دانست.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از سال 1373 پژوهش خود را در زمینه هدفمند کردن یارانه ها آغاز کرده است، گفت: در آن مقطع و در اذهان عمومی حتی در اذهان برخی از مسئولان وقت یارانه مساوی بود با عدالت اجتماعی به طوری که این حرفهایی که هم اکنون ما می زنیم درآن مقطع یک حرکت ضد مردمی یا بی توجهی به مردم تلقی می شد در حالی که هدف خدمت به مردم بود. وی اضافه کرد: اما خوشبختانه در حال حاضر اجماعی بر سر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها وجود دارد و اگر اختلافی هم باشد در راهکارهای اجرای این طرح است.

سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه با بیان اینکه دشمن خارجی و ضد انقلاب داخلی و همچنین فتنه گران در صدد این هستند که از فرصت این جراحی بزرگ استفاده کنند و به کشور آسیب وارد نمایند، گفت: در حقیقت این هدف استکبار جهانی و سازمان های جاسوسی کشورهای غربی است. وی افزود: آن چیزی که شکست استکبار جهانی و غرب را در زمینه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها تضمین می کند اطلاع رسانی به مردم است، بنابراین بزرگترین زمینه سازی برای اجرای این کار آگاهی عمومی است که این در دست رسانه هاست.

قدیری ابیانه با بیان اینکه اطلاع رسانی یک وظیفه ملی است، گفت: مهمترین توصیه من به دولت این است که به مردم اطلاع رسانی جامع و شفافی در زمینه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها داشته باشد. وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص تحولات اخیر در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: استقبال بی نظیر مردم لبنان از رئیس جمهوری اسلامی ایران، گرفتن ریاست اوپک، آمدن سران کشورهای آفریقایی به ایران و همچنین آمدن روسای جمهور برخی از کشورهای آمریکای لاتین همگی نمایانگر موفقیت در عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

قدیری ابیانه عنوان کرد: سیاست دولت در عرصه سیاست خارجی سیاستی تهاجمی و فعال بوده است. وی همچنین در ادامه در خصوص روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی نیز عنوان کرد: روابط ما با سایر کشورها بستگی به میزان استقلال این کشورها دارد به عنوان مثال سطح روابط ما با فرانسه در زمان سارکوزی کاهش یافت و این به دلیل این بود که او یک صهیونیست بود این ضعف دیپلماسی ما نیست بلکه ضعف مردم فرانسه است که چنین فردی را به عنوان رئیس جمهور خود انتخاب کرده اند. قدیری ابیانه در پایان تصریح کرد: به دولت توصیه می کنم که موضوع دیپلماسی عمومی را به طور جدی دنبال کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

صدآفرین شبکه منافقین برای یک نماینده مجلس

شبکه ماهواره ای منافقین به تازگی برای آن دسته از مسئولانی که در تریبون های رسمی علیه قانون هدفمند کردن یارانه ها سخن بگویند، صدآفرین پخش میکند. شبکه ماهواره ای سیمای آزادی وابسته به گروهک تروریستی منافقین سخنرانی یکی از نمایندگان استانهای شمالی کشور در مجلس را پخش کرده است.
 
این نماینده مجلس طی سخنانی در مجلس از قانون هدفمند کردن یارانه ها و اقدامات دولت در این زمینه به شدت انتقاد کرده بود که تصاویر این سخنان با ذوق زدگی از سوی شبکه ماهواره ای منافقین پخش شد و مجری این شبکه نیز پس از پخش این سخنان گفت: صدآفرین به این نماینده شجاع!
 
گفتنی است حمایت و پخش سخنان انتقادی برخی مسئولان و خصوصا نمایندگان مجلس درباره هدفمند کردن یارانه ها در دستور کار شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب خصوصا شبکه های وابسته به گروهک تروریستی منافقین قرار گرفته است و در آن برخی مسئولان داخلی را به موضع گیری هرچه بیشتر و صریح تر علیه هدفمند کردن یارانه ها تشویق و ترغیب می کنند.
 


:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

احتمال مهاجرت سعيد حجاريان به کشور آمريکا

به گزارش خبرنگار جنبش سرخ حسینی با توجه به اخذ بورسیه تحصيلي توسط دختر سعيد حجاريان از کشور آمريکا امکان مهاجرت سعید حجاریان به کشور امریکا محتمل می باشد.

یکی از منابع آگاه نیز در این خصوص افزوده است که دختر سعید حجاریان به پدر خود اصرار نموده که به صورت خانوادگي به آمريکا نقل مکان کنند. در همین خصوص نیز همسر حجاريان (خانم مرصوصي) نيز براي اين سفر ابراز تمايل کرده است و کارهاي مربوط به ويزاي خود را پيگيري مي کند.

این منبع در ادامه افزود: يکي از مشکلات موجود جهت صدور ويزا براي همسر حجاريان قرار داشتن نام وي ميان ليست دانشجويان پيرو خط امام و تسخير کنندگان لانه جاسوسي مي باشد و طبق يکي از قوانين ايالات متحده آمريکا اين افراد حق ورود به اين کشور را ندارند.

گفته مي شود سيعد حجاريان با اقامت دائمي در آمريکا مخالف است و تنها موافقت خود را جهت سفر 6 ماهه يا يکساله اعلام نموده است. از سوي ديگر پس از آزادي حجاريان از زندان، همسر وي تلاش فراواني داشته از ارتباط سران فتنه و جريان فتنه با شوهرش جلوگيري کند که تا حدودي نيز موفق بوده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

تلاش برای اعتلای ملی گرایی

شنیده شده بعضی از دستگاه های دولتی  هماهنگ با روز جهانی کوروش و در جهت ارج گذاری به  منشور حقوق بشر نسبت به برگزاری تورهایی با هدف معرفی بیشتر این پادشاه هخامنشی اهتمام ویژه ای از خود نشان داده اند. گفته می شود این تحرکات در راستای پروژه مکتب ایرانی می باشد ، ورد حامی ومبتکر این مکتب در این اقدامات بخوبی نمایان می باشد.

ملاحظه : در چند ساله اخیر سعی بسیار زیادی شده است تا به نحوی ایرانیت وملی گرایی در مقابل اسلام قرار بگیرد وجالب اینکه سردمدار این حرکت که شدیدا مورد استقبال جریانات لائیک و اسلام ستیز قرار گرفته است ، بعضی ازوابستگان به دولت می باشند که هنوز اهداف نامبارک خودرا از این تحرکات مشخص ننموده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

اولتیماتوم جدید خاتمی به موسوی

به گزارش خبرنگار جنبش سرخ حسینی در آستانه نزدیک شدن به روز 13 آبان و انتشار اخبار متعددی از اردوگاه فرقه سبز مبنی بر برنامه ریزی جهت  فتنه انگیزی در این روز ، سیدمحمد خاتمی از سران فرقه طی یک تماس تلفنی با ضمن تهدید به افشاگری علیه میرحسین موسوی وی را از انجام هرگونه حرکت آشوبگرانه خیابانی نهی کرده است.

به گزارش منابع آگاه خاتمی در این تماس تلفنی گفته است فرقه سبز باید حداقل طی 4 سال آینده فكر هرگونه تظاهرات و یا راهپیمایی خیابانی را از سر خود خارج كند. نامبرده همچنین در این گفتگو تأکید کرده است مهمترین الویت کاری ما باید این باشد تا خود را به عنوان یک اپوزسیون قانونی به نظام بقبولانیم تا نظام ما را به عنوان يكي جناح مشروع به رسميت بشناسد.

نامبرده همچنین در این گفتگوی تلفنی از میرحسین خواسته است تا به صورت کاملاً آرام و غیرمحسوس مرز خود با ضدانقلاب  را مشخص نماید. گفته می شود دیدار روز گذشته کروبی و موسوی نیز در این خصوص انجام گرفته است.

 



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green
نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه-1:
دستگاه قضايي با اخلالگران در هدفمندي يارانه برخورد مي‌كند
 
خبرگزاري فارس: سخنگوي قوه قضاييه گفت: اگر كسي در اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اخلال ايجاد كند، شاهد برخورد به موقع، متقضي و قاطع دستگاه قضايي خواهد بود.
 
 
به گزارش خبرنگار قضايي فارس، حجت‌الاسلام غلامحسين محسني‌اژه‌اي امروز در نشست خبري خود با خبرنگاران گفت: جلسات منظمي با دولت براي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها برگزار شده است. هدفمند كردن يارانه‌ها موضوع مهمي است كه همه كشور، مسئولان، قوا و مردم بايد دست به دست هم بدهند تا به نتيجه برسند.

وي اظهار داشت: قوه قضاييه آمادگي خود را براي كمك به دولت در موارد خاص اعلام مي‌كند. در اين زمينه نماينده دادستان كل كشور در جلساتي كه در دولت و وزارت كشور در اين خصوص برگزار مي‌شود شركت مي‌كند.

محسني اژه‌اي افزود: دستگاه قضايي آماده است و به دادگستري‌ها و دادستان‌هاي كشور اعلام شده تا همكاري لازم براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را داشته باشند.

* برخورد قاطع قضايي با اخلال‌گران در هدفمند كردن يارانه

سخنگوي قوه قضاييه تأكيد كرد: اگر كسي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اخلال يا مشكلي ايجاد كند برخورد لازم، به موقع، متقضي و قاطع توسط دستگاه قضايي انجام مي‌شود. اين مقام قضايي كشور تصريح كرد: از آنجايي كه حل مشكلات مردم در اولويت قرار دارد مسائل مربوط به سازمان پزشكي قانوني كه ارتباط مستقيمي با مشكلات مردم دارد در حوزه قضايي مورد بررسي قرار گرفته است و رئيس سازمان نيز گزارشي در اين زمينه ارائه كرده است.

وي اظهار داشت:‌ كادر سازمان پزشكي كشور شرايط سخت و دشواري دارد و افراد شاغل در اين سازمان مشكلاتي را تجربه مي‌كنند. بسياري از پرونده‌هاي قضايي بدون نظر پزشكي قانوني به نتيجه‌ نخواهد رسيد.

محسني اژه‌اي اظهار داشت: حقوق مزاياي كاركنان اين سازمان به لحاظ نوع كارشان پايين است اما اين در حوزه كار رئيس قوه قضاييه نيست و نياز به همكاري و هماهنگي دولت و مجلس دارد. سخنگوي قوه قضاييه در ادامه افزود:‌ ساختمان‌ها و اماكن سازمان پزشكي قانوني مطلوب نيست كه در اين زمينه با دولت و مجلس هماهنگ شده تا براي رفع اين مشكل كمك كند.
 
* محكوميت 30 نفر به دليل عدم ارائه اطلاعات صحيح به سازمان بورس

محسني اژه‌اي گفت: سازمان بورس براساس اصل 144 قانون اساسي و طبق قانون مصوب سال 84 فعاليت خود را افزايش داده و طبق اين قانون وظايف و تكاليفش نيز مشخص شده است. وي اظهار داشت: افرادي هم كه كالاهايشان را در اين سازمان ارائه مي‌دهند بايد اطلاعات لازم را ارائه دهند. بعضاً سازمان بورس از افرادي كه اطلاعات لازم و به موقع را ارائه نمي‌دهند شكايت مي‌كند طبق قانون اين موضوع جرم است.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: حدود 30 نفر با شكايت سازمان بورس محاكمه شدند و در دادگاه و دادگاه تجديد‌نظر حكم قطعي گرفته‌اند. اين مقام قضائي در ادامه اظهار داشت: پرونده 30 نفر نيز به دليل شكايت سازمان بورس در مرحله رسيدگي قرار دارد، سازمان بورس بايد مراقب باشد كه كسي در اين تخطي نكند.

* معوقه بانكي 159 ميليارد توماني در تبريز

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سئوالي مبني بر تشريح پرونده معوقه 150 ميليارد توماني در تبريز گفت: پرونده‌اي در تبريز تشكيل شده و فردي كه بعضا با پرداخت رشوه به كارمندان بانك تسهيلات گرفته و به موقع پرداخت نكرده بازداشت شده است. افراد ديگري نيز در اين ارتباط بازداشت شده‌اند.

محسني اژه‌اي تصريح كرد: اين فرد 159 ميليارد تومان معوقه دارد اما بيشتر از اين مبلغ تسهيلات گرفته هر چند موضوع اين پرونده صرفا معوقه بانكي نيست. اين مقام قضايي گفت: اين فرد علاوه بر عدم پرداخت به موقع تسهيلات بانكي براي دريافت تسهيلات جرائمي را مرتكب شده‌اند، چون حكم قطعي نشده از بيان جزئيات خودداري مي‌كند. با قطعي شدن حكم جزئيات بيشتري را مطرح خواهند كرد.
 
* تجاوز به حريم خصوصي افراد جرم است

محسني اژه‌اي در پاسخ به سئوالي مبني بر فروش وسايل جاسوسي و استراق سمع در بازار گفت: تجاوز به حريم خصوصي افراد نياز به ابزار خواست جاسوسي ندارد با هر وسيله‌اي مي‌توان حريم ديگران را نقض كرد كه اين كار جرم است. وي اظهار داشت: چنان چه ثابت هر كسي با هر وسيله‌اي به حريم خصوصي ديگري تجاوز كرده و اين موضوع محرز شود فرد خاطي تعقيب و مجازات مي‌شود مدعي‌العموم هم مي‌تواند وارد اين موضوع شود.

محسني اژه‌اي تصريح كرد: اگر ابزاري كه در بازار به بفروش مي‌رسد منحصر براي جرم باشد خريد و فروش تهيه و توليد و توزيع آن جرم است. سخنگوي قوه قضائيه گفت: اگر ابزار مورد نظر چند منظوره باشد و بتوان با آن كار صحيح و ناصحيح انجام داد به خودي خود ممنوع نيست اگر اين وسيله براي اقدامات مجرمانه استفاده شود غيرقانوني است.

وي اظهار داشت: درباره وسايل نظامي و شبه‌نظامي براي جاسوسي و نقض حريم ديگران دستگاه‌هاي‌ ذي‌ربط مانند ستادكل نيروهاي مسلح ليستي اعلام مي‌كند كه خريد و فروش اين وسايل ممنوع يا تحت شرايطي خاص است و در صورت تخلف با متخلف برخورد مي‌شود. دادستان كل كشور گفت: هفته گذشته پليس 3 نفر را در ارتباط با وسايلي كه چندكاربردي هستند شناسايي و دستگير كرد پرونده اين افراد در دستگاه قضايي در حال رسيدگي است.

* اطلاعي از شكايت در خصوص كمك يك ميلياردي به سران فتنه ندارم

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سؤالي مبني بر اظهارنظر وزير اطلاعات در زمينه كمك 17 ميليارد دلار براي فتنه سال 88 و كمك يكي از كشورهاي عربي به يكي از سران فتنه تصريح كرد: البته از قول وزير اطلاعات در رسانه‌ها خواندم كه اين مبلغ بيش از يك ميليارد است، تا اين لحظه مورد مشخصي به دستگاه قضايي اعلام نشده يا من اطلاع ندارم.

محسني اژه‌اي درباره پيشگيري از وقوع جرم نيز گفت: پيشگيري يكي از وظايف قوه قضاييه است كه مي‌توان گفت تا اندازه‌اي مغفول مانده است. رئيس قوه قضاييه اصرار دارند كه براي اين قضه تمهيداتي انديشيده شود و بر اين مبنا معاونتي زير نظر قوه قضاييه تشكيل شده و اقداماتي خوبي را نيز انجام داده‌اند.

وي اظهار داشت: براي پيشگيري از وقوع جرم حقوق، امنيت، سلامت، آرامش و آينده جامعه در اولويت است. اگر نتوانيم از محيط زيست، آب‌، خاك، هوا، غذا و... كه به سلامت جامعه برمي‌گردد اقدامي بكنيم سلامت جامعه به خطر مي‌افتد.

* دادستان تهران براي مرخصي شهرام جزايري احتياط كند

محسني‌ اژه‌اي درباره سندسازي شهرام جزايري و مرخصي وي از زندان بعد از 9 سال گفت: اعطاي مرخصي در اختيار سازمان زندان‌ها، دادستان مجري حكم و دستگاه قضايي ذي‌ربط است. سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: از جمله مواردي كه مانع از اعطاي مرخصي از زندان مي‌شود، احتمال فرار است. فردي كه نام برديد يك بار با استفاده از مرخصي فرار كرده و با زحمت به زندان بازگشت.

وي در ادامه افزود: اگر زنداني كه مرخصي مي‌رود حكمش در حال اجرا باشد و اعطاي مرخصي باعث خلل در اجراي حكم شود، مرخصي اعطا نمي‌شود. محسني اژه‌اي گفت: نظر دادستان را در زمينه اعطاي مرخصي به شهرام جزايري نمي‌دانم اما اگر جاي وي بودم احتياط مي‌كردم. سخنگوي قوه قضاييه درباره سندسازي شهرام جزايري گفت: پرونده‌اي در سازمان بازرسي كل كشور در اين زمينه تشكيل شده و شهرام جزايري با حكم وكالت برخي اموال خود را به طور ناصحيح جابجا مي‌كند. يك نسخه از اين پرونده با تأخير به دستم رسيده است.

محسني‌ اژه‌اي گفت: به لحاظ ذهنيت و سابقه شهرام جزايري به دادستان تهران دستور دادم گزارش سازمان بازرسي را جدي بگيرد و اگر موضوع صحت دارد برخورد كند.
ادامه دارد...
 


:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

عکس/ شکنجه این زن ایرانی در امریکا

شهرزاد مير فلي‎‎خان، زن ايراني که در امريکا بازداشت شده است.شهرزاد مير قلي‌خان شهروند ايراني که از سال 2007 در امريکا زنداني است، ضمن اظهار بي‌گناهي، اعلام کرده که در زندان امريکا تحت شکنجه قرار گرفته است.

شهرزاد مير قلي‌خان در گفت‎و گویی گفت: "دولت امريکا براي انجام کاري مربوط به امور دولتي از من دعوت کرد .. آنان حتي براي من بليط گرفتند ولي در فرودگاه به من دستبند زدند و زنداني‌ام کردند و به هر شکل ممکن به شکنجه من پرداختند."

مير قلي‌خان که در زمان دستگيري تنها 26 سال داشت، با اين‎که مادر دو کودک است، از 3 سال پيش تا کنون در زندان امريکا به سر مي‌برد. امريکا مدعي است که همسر سابق او، محمود سيف، سعي در صادرات عينک‌هاي ديد در شب از اتريش به ايران را داشته است، و اين درحالي است که شهرزاد در غياب او بازداشت و از سوي دادگاه فدرال فلوريدا محکوم به پنج سال زندان شد.

گفتني است، دو دختر شهرزاد مير قلي‌خان پيش از آزادي سارا اميلي شورد که به اتهام ورود غيرقانوني به خاک ايران و جاسوسي در بازداشت بود، با وي ديدار کرده بودند. جمهوري اسلامي ايران در تاريخ 23 شهريور، سارا شورد را که به اتهام ورود غيرقانوني به خاک ايران دستگير شده بود، با قرار وثيقه 500 هزار دلاري آزاد کرد. سه تبعه امريکايي با نام‌هاي سارا اميلي شورد 31 ساله، شان مايکل بوئر و جاشوا فليکس فاتال 27 ساله، در مرداد ماه 1388 (ژوئيه 2009) در مناطق کوهستاني استان کردستان، به اتهام ورود غيرقانوني به خاک ايران دستگير شدند.

تهران درحالي سارا اميلي شورد را با قرار وثيقه‎اي 500 هزار دلاري آزاد کرد که دولت امريکا تاکنون چندين ايراني را دستگير و براي آن‌چه نقض تحريم‌هاي واشنگتن عليه ايران مي‎نامد، زنداني کرده است. بر خلاف رفتار خشن نيروهاي امريکايي با ايرانيان بازداشت شده در امريکا، با شهروندان امريکايي زنداني در ايران با وجود اين واقعيت که آنان در معرض اتهاماتي بسيار جدي بودند، به خوبي رفتار شده است. دولت ايران همچنين بر مبناي اصول انساني و مباني اسلامي، با درخواست مادران بازداشت‌شدگان موافقت کرد و به آنان اجازه داد تا با سفر به ايران با فرزندان خود ديدار کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

صدور حكم اعدام فوتباليست قاچاقچي

يكي از بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس گفت: آنطور كه شنيده‌ام حكم اعدام اين بازيكن صادر شده و به زودي او اعدام خواهد شد. يكي از بازيكنان سابق فوتبال ايران كه مدت‌هاست وارد كارهاي خلاف و خريد و فروش مواد مخدر شده اكنون در آستانه اعدام قرار گرفته است.

يكي از بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس در اين زمينه به خبرنگار ورزشي شبكه خبر آتي‌نيوز، گفت: آنطور كه شنيده‌ام حكم اعدام اين بازيكن صادر شده و به زودي او اعدام خواهد شد. در خانه اين بازيكن مواد مخدر پيدا شد و قاضي نيز بر طبق قانون راي خود را در اين زمينه صادر كرده است.

يك كارشناسان حقوقي فوتبال در اين زمينه به خبرنگار ورزشي آتي نيوز گفت: متاسفانه مطالبي كه برخي نشريات ورزشي در حمايت از اين بازيكن سابق مي‌نوشتند به نوعي به ضرر او تمام مي شد زيرا شائبه دخالت در كار قوه قضاييه و تحت تاثير قرار دادن قاضي از آنها استنباط مي‌شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 10 آبان 1389 | نظرات ()