نوشته شده توسط : Anti Green

برنامه‌های یوم الله 13 آبان اعلام شد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ویژه برنامه‌های برگزاری مراسم یوم الله " 13 آبان " امسال را اعلام کرد. اصغر آبخضر، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم ویژه 13 آبان در 600 نقطه کشور گفت: این مراسم در تهران همزمان با دیگر نقاط کشور، در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری نشست‌های دانشجویی، بازخوانی اسناد منتشر شده دانشجویان پیرو خط امام و بازدید دانشجویان و دانش آموزان از نمایشگاه ابزار جاسوسی آمریکایی در لانه جاسوسی، از جمله برنامه‌های ستاد برگزاری مراسم 13 آبان است. اصغر آبخضر افزود: این ستاد در قالب 6 کمیته دانشجویی، دانش آموزی، تشکلهای مردمی، ارتباطات، رسانه و استان‌ها برنامه‌های گسترده‌ای را برای این روز تدارک دیده است که تجلیل از شهدای فاتح لانه جاسوسی از دیگر برنامه‌های آن محسوب می‌شود.

حمل لاشه بالگرد سقوط کرده در حادثه طبس در مراسم 13 آبان

وی اضافه کرد‌: اجرای سرود حماسی مرگ بر آمریکا، قرائت بیانیه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و طلاب، اجرای سرود همگانی دانش‌آموزان و سخنرانی رئیس سازمان رسانه ملی بعنوان دانشجوی پیرو خط امام از جمله برنامه‌های امسال 13 آبان، در تهران است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم 13 آبان، حمل لاشه بالگرد سقوط کرده در حادثه طبس بوسیله دانشجویان شرکت کننده را برنامه جدید مراسم امسال ذکر کرد و افزود: لاشه این بالگرد که در محل سابق سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) نگهداری می‌شود، امسال به‌عنوان نماد پوشالی بودن تهدیدات آمریکا و همچنین تاکید بر ادامه راه شهدای فاتح لانه جاسوسی، حمل می‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

خبر خاتمی از فتنه‌هایی که در راه است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏ای که پشت سر گذاشته شد باید آیینه عبرت برای رویارویی با فتنه‏های دیگر باشد. آیت الله سید احمد خاتمی شب گذشته در مرحله دوم اولین دوره فرهنگی ـ آموزشی ائمه جماعات مساجد کشور که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار داشت: انتظار است ائمه جماعات در قضایای سیاسی بی توجه نبوده و حضور ولایی در صحنه داشته باشند. وی افزود: شان مسجد، امام جماعت، محراب و منبر بالاتر از آن است که در محدوده بسته جناحی و حزبی قرار گیرد.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه جماعات علمداران بصیرت در جامعه به شمار می‏روند، گفت: مساجد نهادهای مختلفی از جمله بسیج، کانون‏های فرهنگی هنری و هیئت امنا دارد و ساماندهی این مجموعه بر عهده امام جماعت است. خاتمی بیان داشت: امام جماعت باید به عنوان یک مدیر از ظرفیت‏های موجود مساجد در راستای نشر و گسترش دین استفاده کنند. وی ادامه داد: امام جماعت مساجد برای مدیریت این مکان مقدس نباید تنها به اقامه نماز بسنده کنند.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به نقش بصیرت افزایی ائمه جماعات در جامعه اشاره کرد و گفت: ائمه جماعات زمانی که حق و باطل با هم در آمیخته‏اند، باید علمداران بصیرت در جامعه باشند. خاتمی تاکید کرد: به تعبیر امام علی (ع) علمداران دین چه در فضای حاکمیت باطل و چه در فضای فتنه دارای وظایفی هستند و کسانی از عهده این مسئولیت بر می‏آیند، که دارای بصیرت، صبوری و قدرت شناخت مواضع حق را داشته باشند. وی خدا شناسی، نبوت، امامت، نعمت و وظیفه شناسی را از مصادیق بصیرت برشمرد و بیان داشت: بصیرت در بعد دشمن شناسی بسیار مهم است.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اشکال مختلف فتنه در راه است و فتنه‏ای که پشت سر گذاشته شد باید آیینه عبرت برای رویارویی با فتنه‏های دیگر باشد. خاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفر پر برکت اخیر خویش به شهر مقدس قم رهنمودهای بسیار مهمی ایراد فرمودند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در قم فرمودند که دشمن در پی اسلام منهای روحانیت و روحانیت منهای سیاست است و البته باید توجه داشت که این موضوع سابقه صد ساله دارد، زمانی میرزای شیرازی آن فتوای معروف را در تحریم استفاده از تنباکو اعلام کرد، دشمن تاثیر گذاری روحانیت را مشاهده و از همان زمان به دنبال تحقق تز اسلام بدون روحانیت بود.
 
وی افزود: تئوری اسلام منهای روحانیت در دوران قبل از انقلاب اوج گرفت که با پیروزی انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد و در این سال‏ها نیز برخی در صدد کاهش تاثیر گذاری روحانیت هستند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز دشمن به مقابله با تمام دین برخاسته و در صدد فرو ریختن کاخ اعتقادات سالم مردم و جوانان است، تصریح کرد: دشمنان وقتی گرایش مردم را به حوزه مباحث عرفانی دیدند، عرفان‏های بدلی را به صحنه آورده و با ایجاد فرقه‏های انحرافی نظیر بهائیت و وهابیت در پی انحراف عقاید مردم برآمدند.
 
خاتمی گفت: فتنه سال 78 زمینه ساز فتنه سال 88 بود.
 
وی اضافه کرد: آنچه در هشت ماهه پس از انتخابات به وقوع پیوست توطئه براندازای بود که به لطف الهی و با درایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم خنثی شد. عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی به صراحت بیان می کردند که حوادث هشت ماهه انتخابات به مراتب از سال های جنگ سخت تر بود که به لطف خدا آخرین میخ بر تابوت جریان فتنه در حماسه 9 دی زده شد و آن روز، روز مرگ فتنه و آغاز توطئه‏های جدید استکبار به شمار می آید.
 
خاتمی عنوان کرد: دشمنان بعد از حماسه 9 دی شروع به تحریم‏های همه جانبه کردند. عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید در هر زمان دید که دشمن چه شعار و چه هدفی را دنبال می کند که رهبر معظم انقلاب در سفر ده روزه خود به استان قم پرده از چند توطئه دشمن برداشتند. وی خاطرنشان کرد: تداوم نهضت عاشورا، نظام اسلامی است که پرچم اسلام ناب محمدی را در جهان برافراشته است.
 
امام جمعه تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توطئه دیگری از دشمن که «آخوند حکومتی و حکومت آخوندی» است را آشکار کردند، بیان داشت: روحانیت سخنگوی دین و دین نیز برای همه مردم است، دیدن روحانیت به عنوان یک قشر خطا و اشتباه است. خاتمی با اشاره به اینکه القای شعار «حکومت آخوندی» در راستای تحریک مردم به این موضوع می باشد که آنان در حکومت اسلامی کنار گذاشته شده و روحانیت سر کار قرار گرفته است، یادآور شد: تنها پنج درصد از روحانیت در امور اجرایی کشور مشغول به کار هستند.
 
 


:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

"صدای آمریکا" تریبون جمهوری اسلامی برای حمله به مخالفان است!

اظهارات یکی از اعضای اتاق فکر لندن که از طریق شبکه تلویزیون VOA منعکس شده، با واکنش منفی و البته جالب مخالفان جمهوری اسلامی ایران روبرو شده است. به گزارش جنبش سرخ حسینی - به نقل از شبکه ایران، سایت کاریکاتوریست سابق نشریات اصلاح‌طلب در مطلبی جالب، ارگان رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده را به همراهی با جمهوری اسلامی ایران برای تخریب سران جریان ضدانقلاب متهم کرده است.

سایت "خودنویس" با اشاره به حضور اکبر گنجی "از تئوریسین‌های جریان اصلاحات که سابقه هتاکی به مقدسات دینی و اسلامی را هم در کارنامه خود دارد" در برنامه‌های تلویزیونی شبکه صدای آمریکا و اعتراف او به عدم وقوع تقلب در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری، این مساله را "حمله به سران مخالف نظام ایران" نامیده است.

این سایت همچنین گنجی را که از سوی وزیر ارشاد دولت اصلاحات لقب "ابوذز میرحسین موسوی" دریافت کرده بود، خارج از جریان مخالف ایران دانسته و در این زمینه نوشته است: اکبر گنجی که ۱۰ ماه پیش عضو «اتاق فکر جنبش سبز» بود و بعدها به دایره مغضوبین وارد شد، این روزها از رسانه‌های مختلف مشغول حمله به گروهی از سران جنبش سبز است. 

"ابوذر موسوی" چطور مورد غضب واقع شد؟

ماجرا از آنجا آغاز شد که گنجی در یک همایش، بخشی از سخنرانی خود را به بررسی امکان وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایران اختصاص داد. وی در این سخنرانی که در کشور آلمان برگزار شد، صریحا اعلام کرد که اصولا امکان وقوع تقلب در انتخابات وجود نداشته است و هیچ تقلبی هم روی نداده و احمدی‌نژاد رئیس جمهور قانونی ایران است.

شاید خود گنجی هم تصور نمی‌کرد این سخنان، خارج‌نشینان مخالف جمهوری اسلامی را تاحدی عصبانی کند که حتی حکم به اخراج وی از جمع اپوزیسیون بدهند. البته در پی اعتراض محافل ضدانقلاب به اکبر گنجی، وی تحلیل مجددی در رد ادعای پیروزی میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 منتشر و به برخی فعالان تندروی جبهه اصلاحات استناد کرد.

اکبر گنجی، هفته گذشته ضمن تأیید بر اینکه، جریان فتنه قابل تعریف نیست، تصریح کرده بود طبق نظرسنجی های اصلاح طلبان هم آرای احمدی نژاد در سراسر کشور بیش از موسوی بوده است.

گنجی که سال گذشته از سوی مهاجرانی به عنوان یکی از 5 عضو اتاق فکر فتنه در خارج کشور معرفی شده بود، در پاسخ به اعتراض های مطرح شده نوشت: "هویت مخالفت با جمهوری اسلامی را نمی‌توان با مدعای پیروزی موسوی در انتخابات برساخت. این مدعا بلا دلیل است. پیامد منفی چنان تلقی این است که هر کس این باور را ندارد، «ناسبز» است بلکه حتی فتنه گرانی وجود دارند که به صراحت تقلب در انتخابات را انکار می کنند از جمله تاج زاده و رمضان زاده و بهزاد نبوی و خاتمی و مجمع محققین و مدرسین، و نمایندگان موسوی و کروبی در دیدار با رهبری."

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

13 آبان سر‌آغاز شکست هیمنه پوشالی استکبار جهانی بود

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای، فرارسیدن 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت. به نقل از ‌روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این بیانیه آمده است: سیزدهم آبان ‌ماه در دفتر تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، برگی زرین و روزی حساس است، چرا که سه مقطع بزرگ و سه رویداد سرنوشت‌ساز تاریخ معاصر در این روز رقم خورده است؛ رویدادهایی که هر کدام از آنها مصادیقی آشکار از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و ‌رهبری آگاه و شجاع‌ ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی است، رویدادهایی که هر یک به تنهایی می‌تواند مبنای تداوم حرکت انقلابی و ظلم‌ستیزی و حقیقت‌طلبی انسان‌های مؤمن و متعهد این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343 به دنبال اعتراض کوبنده ایشان نسبت به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی و حق‌طلب در سال 1357 و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی و مرکز فرماندهی براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی در سال 1358، رویدادهایی هستند که نه تنها تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی، بلکه تحولات جهانی را هم تحت تأثیر قرار داد و جوهره همه آنها عبارت بود از شکست هیمنه و هیبت پوشالی آمریکای جنایتکار و سرآغاز نمایش مظالم این قدرت شیطانی در سراسر عالم و به همین دلیل هم این روز بزرگ ‌به نام "روز مبارزه با استکبار جهانی " نام گرفت و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) نیز در این زمینه فرمودند: "سیزده آبان، روز استواری ملت ایران در مقابل ترفندهای استکبار است."

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

هشداری که خاتمی و احمدی نژاد گرفتند

به وزير ارشاد اعلام كردم فكر نكنيد با پايان تابستان فراكسيون روحانيون از مسئله حجاب كوتاه مي‌آيد و اين فراكسيون در زمستان نيز به مسئله حجاب رسيدگي خواهد كرد و تا زمانيكه حجاب در ايران اسلامي نشود كوتاه نمي‌آيد. رئيس فراكسيون روحانيون مجلس معتقد است كه وضعيت فعلي حجاب به مراتب بدتر از وضعيت حجاب در دولت اصلاحات بوده است.

محمد تقي رهبر نماينده اصفهان در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني به جلسه هفته گذشته فراكسيون روحانيون مجلس با وزير ارشاد اشاره كرد و گفت: در اين جلسه مسائل مربوط به حجاب و انتقاد به حجاب در تئاتر و سينما مطرح شد و همة اعضا معتقد بودند كه وضعيت با ارزش‌هاي انقلاب مطابقت ندارد.

وي ادامه داد: به وزير ارشاد اعلام كردم فكر نكنيد با پايان تابستان فراكسيون روحانيون از مسئله حجاب كوتاه مي‌آيد و اين فراكسيون در زمستان نيز به مسئله حجاب رسيدگي خواهد كرد و تا زمانيكه حجاب در ايران اسلامي نشود كوتاه نمي‌آيد. اين نماينده مجلس در ادامه خاطر‌نشان كرد:

در دوران اصلاحات نسبت به وضعيت بي‌حجابي به سيد محمد خاتمي رئيس جمهور وقت هشدار دادم، اما در حال‌حاضر متاسفانه بايد بگويم كه وضعيت حجاب در دولت اصولگرا به مراتب بدتر از دولت اصلاحات است. رئيس فراكسيون روحانيون مجلس از استمرار جلسات اين فراكسيون با وزارت ارشاد و رئيس سازمان صدا و‌سيما نيز خبر داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

توهم "شیخ تغییر" در خیابان گردی های تهران

وی به همراه یکی از نمایندگان مجلس و اعضای مجمع روحانیون مبارز بعد از ظهرها را مشغول گشت و گذار در خیابان ها با اتومبیل می باشد! مهدی کروبی«شیخ تغییر» مدتی است که به خیابان گردی روی آورده است.

اخبار رسیده حکایت از آن دارد مدتی است که وی به همراه یکی از نمایندگان مجلس واعضای مجمع روحانیون مبارز بعد از ظهرها را مشغول گشت و گذار در خیابان ها با اتومبیل می باشد. وی روزگذشته پس ازمشاهده تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی که در راستای اجرای طرح «امنیت محله محور» مشغول فعاللیت بوده اند،بازهم توهم گریبانگیرش شده و دراظهاراتی گفته است،این ها از الان آماده اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها و به میدان آمدن سبزها شده اند!

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

دستگيري سرشاخه اوريف‌ليم در اصفهان

رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان از دستگيري سرشاخه شركت هرمي اوريم‌ليف در اصفهان خبر داد. به گزارش رجانيوز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني پليس، ميرعباس صوفي‌وند گفت: يكي از سرشاخه‌هاي شركت هرمي اوريف‌ليم كه اقدام به عضوگيري در اصفهان مي‌كرد توسط ماموران پليس امنيت عمومي اين استان دستگير شد. وي اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه متصدي يك واحد صنفي خدمات رايانه‌اي اقدام به تبليغات و عضوگيري براي شركت هرمي اوريف‌ليم پرشيا مي‌كند، موضوع در دستور كار ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي اين يگان قرار گرفت.

رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان افزود: پس از انجام تحقيقات لازم و كسب اطمينان از درستي موضوع ماموران با هماهنگي مقام قضايي از واحد صنفي مذكور بازديد كردند. وي تصريح كرد: در اين بازرسي دو بسته حاوي تبليغات شركت، دفترچه سفارش مشتري، خبرنامه شركت اوريف‌ليم، راهنمايي مشاور فروش، آيين‌نامه، دوره آموزشي، هدف و نحوه برنامه‌ريزي، نحوه اسپانسر شدن و دايركتورهاي الماس، قرارداد نمايندگي فروش و همچنين 117 حلقه سي‌دي و دي‌وي‌دي، به همراه يك دستگاه كيس رايانه حاوي موارد غيرمجاز كشف و ضبط شد.

صوفي‌وند اضافه كرد: در اين ارتباط واحد صنفي مذكور پلمب و متصدي آن به نام پژمان ـ ش دستگير شد. وي خاطرنشان كرد: متهم دستگير شده به همراه پرونده به منظور سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد. رئيس پليس امنيت عمومي استان اصفهان در پايان با اشاره به فعاليت هرمي شركت اوريف‌ليم در ايران، هر‌گونه عضويت و فعاليت در شركت‌هاي هرمي را غير قانوني عنوان كرد و اظهار داشت: باتوجه به اينكه فعاليت اين شركت‌ها موجب اختلال در سيستم اقتصادي كشور و همچنين سبب از بين رفتن اموال و دارايي مردم مي‌شود، در اين خصوص پليس امنيت عمومي بر اساس قانون به شدت با اين شركت‌ها و اعضاي آنها مقابله مي‌كند.

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

 

موضع سیدحسن نصرالله درباره نامه خاتمی

اخیرا یکی از نزدیکان سید حسن نصرالله به وی گفته است که آیا تصمیم دارید به نامه محمد رضا خاتمی پاسخ دهید که وی نیز در پاسخ گفته است اصلا چنین نامه ای به دست من نرسیده است. نامه محمد رضا خاتمی اصلا برای سید حسن نصرالله ارسال نشده است و وی تصمیم داشته است با کار تبلیغاتی و رسانه ای سفر احمدی نژاد را تحت الشعاع قرار دهد.

وی همچنین افزود:سید حسن نصرالله با بی اعتنائی نسبت به این نامه گفته است که ما هم این نامه را در رسانه ها دیده ایم و اصلا نامه ای برای من ارسال نشده است. به گفته این منبع آگاه سید حسن نصرالله همچنان به سفر احمدی نژاد به لبنان اشاره کرده و گفته است که استقبال از رئیس جمهور ایران قابل توجه و بی سابقه بوده است. گفتنی است پس از سفر احمدی نژاد به لبنان،محمد رضا خاتمی در نامه ای که ظاهرا خطاب به سید حسن نصرالله بوده است، از وی خواسته است که در خصوص وضعیت زندانیان جریان فتنه در ایران پادرمیانی کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

انتقاد شریعتمداری از سوال 7 نماینده اقلیت

در خبرها آمده است كه 7 تن از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با طرح سؤالي از وزير امور خارجه كشورمان از وي درباره كمك هاي نقدي جمهوري اسلامي ايران به حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان توضيح خواسته اند. اين سؤال با استناد به گزارش اخير روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز مطرح شده است و در نگاه اول مي تواند برخاسته از رسالت نمايندگي مردم و ضرورت نظارت بر عملكرد دولت در سياست خارجي تلقي شود ولي اين سكه روي ديگري نيز دارد كه يادداشت پيش روي به آن پرداخته است، با اين احتمال كه نمايندگان طرح كننده سؤال از آن غفلت ورزيده اند و انگيزه ديگري - انشاءالله- در ميان نبوده است.
اوايل هفته گذشته، روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» در حالي كه ادعا مي كرد به يك «خبر سري» و طبقه بندي شده دست يافته است از كمك نقدي جمهوري اسلامي ايران به «عمر داودزاي» رئيس دفتر حامد كرزاي خبر داد و از آن با عنوان «رشوه» اي ياد كرد كه پنهان از نگاه رئيس جمهور افغانستان به رئيس دفتر وي پرداخت شده است. گزارش نيويورك تايمز بلافاصله پس از انتشار با استقبال گسترده رسانه هاي آمريكايي و اروپايي روبرو شد و جنجال تبليغاتي تازه اي عليه جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت. چند ساعت بعد از انتشار اين خبر، حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان در مصاحبه اي ضمن تشكر از جمهوري اسلامي ايران، اعلام كرد كه كمك هاي نقدي مورد اشاره نيويورك تايمز، بخشي از توافقنامه جامعه جهاني در اجلاس «بن» بوده است و «داودزاي» به نمايندگي از وي آن را دريافت كرده است. كرزاي در اين مصاحبه مطبوعاتي كه خشم آمريكايي ها و عكس العمل شتابزده نيويورك تايمز را در پي داشت، گفت؛ «من سال گذشته كه به هرات رفته بودم در سخنراني خود از كمك نقدي ايران به دولت و دفتر رياست جمهوري افغانستان خبر داده و موارد هزينه اين كمك ها را نيز اعلام كرده بودم و تعجب مي كنم كه نيويورك تايمز از كدام دريافت پنهاني يا خبر ناگفته اي گزارش داده است.»
«نيويورك تايمز» يكي از سه روزنامه اثرگذار و جريان ساز در آمريكا است و از آن با عنوان روزنامه نزديك به كاخ سفيد و بازتاب دهنده مواضع دولت آمريكا ياد مي شود. اين روزنامه به خانواده يهودي و معروف «سولز برگر» -SULZBERGER- تعلق دارد.
با اين وصف مي توان - و بايد- گزارش نيويورك تايمز را برگرفته از نظر و تصميم دولت آمريكا تلقي كرد. اما، اين گزارش برخلاف ادعاي نيويورك تايمز، حاوي خبر تازه اي نيست و رخداد پنهان و اعلام نشده اي را فاش نكرده است، پس ماجرا چيست و چرا آمريكايي ها شرايط كنوني را براي اين نوع از جنجال آفريني عليه جمهوري اسلامي ايران مناسب تشخيص داده اند؟
پاسخ اين سؤال را مي توان با مروري گذرا به ناكامي هاي زنجيره اي اشغالگران در افغانستان كه همزمان با تحكيم و تقويت جايگاه جمهوري اسلامي ايران در آن كشور صورت پذيرفته است، جستجو كرد. كشورهاي شركت كننده در اشغال افغانستان، مخصوصا دوقلوي آمريكا و انگليس، علي رغم هزينه هاي سنگين مالي و نظامي نه فقط به اهداف از قبل تعريف شده خود در افغانستان نرسيده اند، بلكه به اعتراف مقامات آمريكايي و اروپايي از «باد»ي كه با حمله نظامي به افغانستان و اشغال اين كشور كاشته بودند، «طوفان» درو كردند، تا آنجا كه 3 ماه قبل ژنرال «مك كريستال» فرمانده نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان، در اقدامي كم سابقه و غيرمنتظره، حمله نظامي و اشغال افغانستان را پروژه اي پرهزينه، بي حاصل و محكوم به شكست معرفي كرد. مك كريستال ادامه اشغال نظامي افغانستان را اشتباه بزرگ ديگري دانست كه به گفته وي نبايد به خطاي بزرگ حمله نظامي به اين كشور افزوده شود. پاسخ دولت آمريكا به نظر كارشناسي فرمانده نظامي نيروهاي خود در افغانستان، بازنشستگي زودتر از موعد و بدون اطلاع وي بود. در انتخابات اخير افغانستان برخلاف انتظار آمريكا و متحدانش، نامزدهاي مخالف اشغال و اسلامگراياني كه خواستار خروج بي قيد و شرط اشغالگران از كشورشان هستند، با استقبال چشمگير مردم روبرو شدند و بيشترين كرسي هاي مجلس اين كشور- و در نتيجه برخورداري از اعضاي بيشتر در لويي جرگه- را به خود اختصاص دادند.
آمار تلفات نظاميان ناتو در افغانستان همه روزه با افزايش- به قول واشنگتن پست- نگران كننده اي روبروست. قتل عام مردم عادي به بهانه جستجوي اعضاي القاعده و طالبان، نفرت شديد افغاني ها از آمريكا و متحدانش را در پي داشته است. دولت انگليس تحت فشار افكار عمومي اعلام كرده است كه به زودي نظاميان خود را از افغانستان خارج مي كند و هفته گذشته دولت فرانسه نيز اعلام كرد نيروهاي نظامي فرانسوي را كه در پوشش ناتو به افغانستان اعزام كرده است، فرا مي خواند. هرج و مرج و ترور و آشوب مردم اين كشور تحت اشغال را به تنگ آورده است و... تحليلگر روزنامه آمريكايي يو.اس.اي.تودي با تاسف اعتراف مي كند اشغال افغانستان و عراق به جاي آن كه جمهوري اسلامي ايران را از دو سوي شرق و غرب به محاصره آمريكا درآورد، دامنه نفوذ ايران را در شرق و غرب اين كشور به وسعت دو كشور افغانستان و عراق گسترش داده است.
با اين نگاه به افغانستان امروز و موقعيت متزلزل اشغالگراني كه از پروژه حمله نظامي و اشغال نتيجه معكوس گرفته اند، به آساني مي توان انگيزه «نيويورك تايمز» از انتشار گزارش مخدوش مورد اشاره و جنجال سياسي و رسانه اي آمريكا و متحدانش عليه جمهوري اسلامي ايران را درك كرد ولي آنچه با معيارهاي مبتني بر «منافع ملي» قابل فهم نيست سؤال 7 نماينده فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي از وزير امور خارجه كشورمان است كه با طرح سؤال درباره چگونگي و چرايي كمك مالي جمهوري اسلامي ايران به دولت افغانستان - آن هم با استناد به گزارش نيويورك تايمز- خواسته يا ناخواسته به استقبال ترفند اشغالگران عليه ميهن اسلامي خود رفته اند. چرا كه؛
1- سرنوشت افغانستان و ماهيت دولتي كه زمام امور اين كشور را به دست مي گيرد، با امنيت ملي ما رابطه اي مستقيم دارد. اگر نيروهاي اشغالگر كه دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي ايران هستند در پروژه اشغال به پيروزي مي رسيدند- كه نتيجه معكوس گرفته و حاكميت آنان بر افغانستان امكان پذير نيست- امتيازي به نفع خود و عليه ايران اسلامي به دست آورده بودند و از آنجا كه درگيري جمهوري اسلامي ايران با نظام سلطه يك درگيري ماهوي است و دشمنان از هيچ اهرمي براي مقابله و كينه توزي عليه ايران اسلامي دريغ نكرده و نخواهند كرد، حاكميت دولت هاي دست نشانده آمريكا در همسايگي ما براي امنيت ملي كشورمان بي هزينه نبود. بنابراين كمك مالي جمهوري اسلامي ايران به افغانستان، مخصوصا با توجه به كانون دريافت كننده و محل هزينه آن كه با هوشمندي از سوي مسئولان كشورمان انتخاب شده بود، كمترين هزينه اي است كه براي حفظ امنيت جمهوري اسلامي ايران و در راستاي استراتژي منطقه اي و بلند مدت كشورمان پرداخت شده است.
2- توده هاي مردم كشورمان اگرچه بارها بصيرت مثال زدني خود در بزنگاه هاي پيچيده و غبار گرفته را به اثبات رسانده اند ولي چنانچه از نكته مورد اشاره و شرايط كنوني كشور افغانستان اطلاع چنداني نداشته باشند به هيچ وجه قابل ملامت نيستند چرا كه كنكاش در اين زمينه وظيفه همگان نيست اما از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه به عنوان برگزيدگان و «عصاره ملت» بر كرسي هاي تصميم ساز و سياست پرداز كشور تكيه زده اند، انتظار ديگري مي رود و غفلت آنان از اين نكته بديهي كه نه پيچيده است و نه پر رمز و راز، پذيرفتني نيست. آنها به خوبي مي دانند- و بايد بدانند- كه افغانستان تحت اشغال يكي از ميدان هاي پرچالش ميان اسلام انقلابي با پرچمداري ايران اسلامي و نظام سلطه بين الملل به سركردگي آمريكاست. مردم شريف ايران اگرچه نسبت به آنچه از سوي جمهوري اسلامي ايران در اين آوردگاه مي گذرد، نامحرم نيستند ولي اعلام عمومي همه تصميم ها و سياست هاي مربوطه به گوش و چشم نا محرم دشمنان نيز مي رسد. بنابراين، چنانچه 7 نماينده محترم فراكسيون اقليت مجلس آنگونه كه ادعا مي كنند دغدغه نظارت بر سياست خارجي كشورمان را دارند، چرا با وجود امكان پرسش غيرعلني از وزير امور خارجه- كه براي آنان فراهم است- به خود اجازه طرح علني اين سؤال را مي دهند؟!
اگرچه، اكنون با توجه به گزارش مخدوش و جعلي نيويورك تايمز، شايد توضيح درباره كمك هاي مالي ايران به افغانستان و چگونگي هزينه آن بار اطلاعاتي و امنيتي چنداني نداشته باشد.
3- حالا به چند خبر زير هم توجه كنيد؛
- وزير دارايي افغانستان با ابراز تعجب از جنجال رسانه اي نيويورك تايمز، اعلام كرد كه دولت هاي خارجي تنها 20 درصد از تعهدات مالي پذيرفته شده خود در اجلاس «بن» را به وزارت ماليه- دارايي- پرداخت مي كنند و 80 درصد آن را به افراد و شركت هاي هم سو با سياست هاي خود، از جمله، به برخي از گروه ها، تعدادي از وزرا، رؤساي قبايل، اعضاي پارلمان و مخصوصاً شركت هاي خصوصي امنيتي پرداخت مي كنند و آن را به حساب دولت افغانستان مي نويسند. در اين حال جريان سازي نيويورك تايمز درباره كمك نقدي تهران به «داود زاي» كه كمك به دولت قانوني افغانستان است، عجيب به نظر مي رسد.
- روزنامه انگليسي گاردين از كمك نقدي 146 ميليون دلاري آمريكابه شركت امنيتي بلك واتر -BLACK WATER- خبر داد و از آن فقط به عنوان يك قلم از كمك هاي مالي فراوان آمريكايي ها به اين شركت ياد كرد. گاردين در همين گزارش خود توضيح مي دهد كه شركت بلك واتر به آدم كشي در عراق متهم است و هم اكنون در افغانستان نيز به كشتن مردم عادي مشغول مي باشد.
- مسئول بنياد كوثر در كابل اعلام كرد ،كشورهاي غربي چند «ان.جي .او» و مؤسسه فرهنگي در افغانستان تأسيس كرده اند و بيشترين كمك هاي مالي تعهد كرده خود در اجلاس «بن» را مستقيماً به اين «NGO» ها پرداخت مي كنند. وظيفه اصلي اين مؤسسات، تبليغ مسيحيت با بهره گيري از فقر مردم و اسلام زدايي از فرهنگ افغانستان است.
- نيويورك تايمز بعد از پاسخ كرزاي به جريان سازي اين روزنامه در واكنشي شتابزده، از انگيزه اصلي خود پرده برداشت و نوشت؛ كنفرانس مطبوعاتي حامد كرزاي مثل هميشه خصومت آميز بود. وي آمريكا را به قتل افغان ها از طريق پرداخت پول به شركت هاي امنيتي خصوصي و طرف قرارداد متهم كرد. به درخواست مؤسسات آمريكايي و اروپايي براي به تعويق انداختن زمان خروج اين شركت ها از افغانستان اعتنايي نكرد و در همان حال گفت كمك هاي مالي ايران براي حفظ امنيت افغان ها و ثبات و آرامش در اين كشور هزينه مي شود.
4- اكنون بايد از 7 نماينده مدعي اصلاحات پرسيد؛ كمك مالي جمهوري اسلامي ايران كه براساس توافقنامه اجلاس «بن» و مشخصاً به دولت قانوني افغانستان با تعيين محل هزينه آن پرداخت شده و كمترين هزينه ضروري براي حفظ امنيت ملي كشورمان محسوب مي شود، سؤال برانگيز است يا مبالغ نجومي و پنهاني كه آمريكا و متحدانش براي اسلام زدايي، حاكميت دشمنان ايران اسلامي و تهديد امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران هزينه كرده و مي كنند؟!
حسين شريعتمداري

 



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : Anti Green

به رئیس MI6 هم رحم نکرد!

درحالی که رسانه‌های خبری مختلف دنیا در روزهای اخیر، اظهارات بی‌سابقه "جان ساورز" رئیس سرویس امنیت خارجی انگلیس (ام آی 6) را به صورت گسترده پوشش داده‌اند تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در هیچ یک از رسانه‌های تصویری، شنیداری و مبتنی بر مطلب خود اشاره‌ای به این مساله نکرده است.

رسانه وابسته به دولت بریتانیا از پوشش اخبار مرتبط با رئیس عالی‌ترین سازمان اطلاعاتی این کشور خودداری می‌کند. درحالی که رسانه‌های خبری مختلف دنیا در روزهای اخیر، اظهارات بی‌سابقه "جان ساورز" رئیس سرویس امنیت خارجی انگلیس (ام آی 6) را به صورت گسترده پوشش داده‌اند تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در هیچ یک از رسانه‌های تصویری، شنیداری و مبتنی بر مطلب خود اشاره‌ای به این مساله نکرده است.

این موضوع از آنجایی مورد توجه فعالان رسانه قرار گرفته که رئیس سرویس امنیت خارجی انگلیس موسوم به "MI6" ضمن اعتراف به عملیات جاسوسی متعدد علیه ایران، در توجیه فعالیت‌های جاسوسی سازمان متبوع خود مدعی شده است که دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.

ساورز همچنین با پرده‌برداری از اقدامات گسترده اطلاعاتی و جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفته است که "توقف تکثیر تسلیحات هسته‌ای تنها از طریق دیپلماسی متعارف امکانپذیر نیست. ما به عملیات‌ اطلاعاتی نیاز داریم تا ساخت تسلیحات را برای کشورهایی چون ایران دشوار کنیم."

با این حال، حذف و سانسور این خبر بسیار مهم که در طول صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است، برخی کارشناسان رسانه را مجددا به این نتیجه رسانده است که تلویزیون دولتی انگلیس به ویژه در بخش فارسی زبان خود، به شدت از ابتدایی‌ترین ویژگی‌های یک رسانه معتبر و بین‌المللی فاصله گرفته است؛ موضوعی که سبب ریزش شدید مخاطب بی‌بی‌سی شده است.

البته این ریزش شدید مخاطب به اذعان سایت رسمی BBC صورت گرفته است.

این سایت چندی پیش در بخش معرفی خود نوشت: "در حال حاضر بخش عربی بی‌بی‌سی به عنوان بزرگ‌ترین بخش سرویس جهانی به حدود ۲۲ میلیون نفر دسترسی دارد و برآورد می شود که بینندگان تلویزیون بخش فارسی بی‌بی‌سی در سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان حدود سه میلیون نفر هستند. این دو بخش، همچنین برنامه‌های خود را به صورت آنلاین و رادیویی نیز پخش می‌کنند."

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 12 آبان 1389 | نظرات ()